- Scratch-блоки для малювання геометричних фігур
- Покрокові приклади: як створювати фігури в Скретч
- Ідеї для власних творчих проєктів зі Скретч фігурами
Програмування може бути творчим! У Scratch ви можете легко створювати геометричні фігури, змінювати їх розмір, колір і навіть оживляти їх за допомогою анімації. Цікаво, як це зробити?
Scratch — це середовище програмування, яке завдяки простому інтерфейсу та блоковому кодуванню дозволяє легко створювати анімації, ігри та навчальні проєкти. Він є ідеальним інструментом для дослідження візуальних закономірностей у математиці, оскільки дозволяє легко програмувати геометричні фігури. Використовуючи алгоритми, учні вчаться працювати з кутами, довжинами та циклами, що не лише розвиває навички програмування, а й допомагає краще зрозуміти математичні принципи на практиці.
У цій статті ми розглянемо, як програмувати малювання різних фігур у Scratch, поєднуючи логіку, математику та творчість.
Scratch-блоки для малювання геометричних фігур
У Scratch для створення геометричних фігур використовується розширення “Олівець”, яке дозволяє малювати лінії та змінювати їх колір. Щоб додати його, натисніть кнопку “Додати розширення” у нижньому лівому кутку редактора Scratch і виберіть “Олівець” зі списку доступних розширень. Це потужний інструмент, що дає можливість програмно створювати складні візерунки та анімації.
Основні блоки для малювання:
- “Опустити олівець” / “Підняти олівець” – активує або деактивує малювання ліній спрайтом.
- “Переміститися на (число) кроків” – змушує спрайт рухатися вперед на вказану кількість кроків, залишаючи слід, якщо перо опущене.
- “Повернути на (число) градусів” – змінює напрямок руху спрайта, що важливо для формування правильних кутів фігур.
- “Повторити (число) разів” – запускає цикл, у якому певний набір команд виконується вказану кількість разів, що особливо корисно для створення правильних багатокутників.
- “Змінити колір олівця на…” – дозволяє експериментувати з колірною палітрою, створюючи яскраві малюнки.
- “Змінити товщину олівця на…” – керує товщиною ліній, що може бути корисним для стилізації геометричних форм.
Читайте також: Що таке Scratch?
Покрокові приклади: як створювати фігури в Скретч
При створенні фігур важливо враховувати їхні математичні властивості, які визначають поведінку коду.
Квадрат
Математичні властивості:
- Усі сторони однакові.
- Усі кути рівні 90°.
Інструкція:
- Використання циклу “повторити 4 рази” для малювання чотирьох рівних сторін.
- Кожен рух вперед на 100 кроків супроводжується поворотом на 90 градусів.
Варіанти:
- Змінити довжину сторін, збільшуючи або зменшуючи значення в “переміститися”.
- Використовувати блок “змінити колір пера”, щоб кожна сторона була різного кольору.
Трикутник
Математичні властивості:
- Сума внутрішніх кутів трикутника дорівнює 180°, отже, сума трьох поворотів також має становити 180°.
- Для рівностороннього трикутника кожен кут дорівнює 60°.
Інструкція:
- Для рівностороннього трикутника використовуємо кут повороту 120°.
Варіанти:
- Для різностороннього трикутника змініть довжини сторін і кути поворотів.
Прямокутник
Математичні властивості:
- Протилежні сторони рівні.
- Усі кути дорівнюють 90°, що забезпечує правильну форму.
Інструкція:
- Використання двох різних довжин сторін.
Коло
Математичні властивості:
- Коло можна наблизити до багатокутника з великою кількістю сторін.
- Якщо використовувати 360 сторін, кожен поворот становить 1°.
Інструкція:
- Використовуємо багаторазові маленькі рухи та повороти для наближення до круглої форми.
Варіанти:
- Зменшуючи кроки та збільшуючи кількість повторень, можна зробити коло більш гладким.
Багатокутник
Математичні властивості:
- Формула кута обертання: 360° / кількість сторін.
- Сума всіх внутрішніх кутів багатокутника завжди дорівнює (n-2) × 180° для n-сторонньої фігури.
Формула:
- Кут = 360° / кількість сторін.
- Наприклад, для шестикутника: 360° / 6 = 60°.
Зірка
Інструкція:
- Малюємо 5-кінцеву зірку за допомогою поворотів на 144°.
опустити олівець
повторити (5) разів
переміститися на (100) кроків
повернути на (144) градусів
Варіанти:
- Змінюючи кут повороту, можна створювати багатокінцеві зірки.
Спіраль
Інструкція:
- Кожен наступний сегмент збільшується на декілька кроків.
опустити олівець
змінна (крок) = 5
повторити (50) разів
переміститися на (крок) кроків
повернути на (15) градусів
змінити (крок) на (2)
Квітка з фігур
Інструкція:
- Поєднання багатокутників або кіл для створення декоративного малюнка.
опустити олівець
повторити (6) разів
повторити (36) разів
переміститися на (10) кроків
повернути на (10) градусів
повернути на (60) градусів
Завдяки розумінню властивостей фігур, таких як кути, довжини сторін і закономірності обертання, можна не лише малювати базові форми та фігури в Скретч, але й створювати складніші узори, анімації та навіть художні композиції.
Настав час перейти від теорії до практики! Спробуйте створити власні фігури, змінювати їхню форму, комбінувати різні алгоритми та придумувати унікальні проєкти, адже Scratch надає безмежні можливості для дослідження та самовираження.
Хочете побачити, як це працює на практиці? Ознайомтеся з готовим прикладом проєкту у Scratch, де використані основні принципи малювання фігур. Ви можете спробувати створити власну унікальну композицію за цим проєктом!
Ідеї для власних творчих проєктів зі Скретч фігурами
Scratch дозволяє не тільки малювати фігури, а й створювати складніші творчі проєкти, використовуючи анімацію, кольори та різні ефекти. Ось кілька ідей для натхнення:
- Малювання картин із кількох фігур. Об’єднуйте квадрати, трикутники, кола та багатокутники, щоб створювати складніші форми та візерунки. Наприклад, можна намалювати будинок із квадратів і трикутників або скласти мозаїчний орнамент.
- Анімація фігур. Використовуйте блоки зміни кольору, розміру та позиції, щоб оживити ваші фігури. Наприклад, квадрат може поступово змінювати форму на коло, а багатокутник – обертатися навколо своєї осі.
- Генеративне мистецтво. Використовуйте випадкові числа для створення унікальних геометричних візерунків. Фігури можуть розташовуватися випадковим чином, утворюючи непередбачувані художні композиції.
- Малювання фракталів. За допомогою рекурсивних алгоритмів можна створювати складні фрактальні візерунки, які розширять межі ваших експериментів із геометрією.
Scratch – це не лише середовище для програмування, а й потужний інструмент для вивчення математики через творчість. Завдяки малюванню геометричних фігур, діти вчаться працювати з кутами, довжинами та циклами, закріплюючи знання на практиці. Використовуючи Scratch, вони можуть не тільки створювати точні математичні форми, а й експериментувати з кольорами, рухом та анімацією.
Читайте також: Мови кодування для дітей
Хочете дізнатися більше та зануритися у світ програмування разом із професійними викладачами? Приєднуйтеся до наших курсів програмування для дітей та відкрийте нові горизонти у світі коду! А для тих, хто хоче поглибити свої навички в Scratch, ми підготували курс по SCRATCH, це чудова можливість прокачати логіку, алгоритмічне мислення та отримати задоволення від програмування!
Якщо ви зацікавлені у вивченні іноземної мови в комфортному середовищі, запрошуємо на англійську для дітей в JustSchool.
Читайте також: Програмування для дітей: з чого почати
Почніть свою подорож у світ програмування вже сьогодні!